Welkom op mijn Blog, hier vind je de foto's en filmpjes die ik zowel onder als boven water maak. Hiernaast heb ik ook een website speciaal voor onderwaterfotografie deze website is te vinden onder het volgende adres: http://www.erikvenneman.com Veel plezier toegewenst op mijn Blog en website!

dinsdag 4 januari 2011

Focus Stacking!

Vorige week een leuk tijdschrift aangeschaft 'Digital SLR Photography' staat boordevol met mooie foto's, dingen waar je niet zonder kan en last but not least workshops! In dit blog zie je een foto die ik gemaakt heb aan de hand van dit tijdschrift (het is nog een probeersel..). 



Hoe ben ik te werk gegaan? Allereerst de camera via een USB kabel aangesloten op de pc, met gebruik van de Canon EOS Utility kon ik alle functies van de camera bedienen via de pc. Vervolgens heb ik van de Orchidee die ik gebruikt heb voor deze opname 9 verschillende foto's gemaakt waarbij de focus op steeds een ander deeltje van de Orchidee kwam te liggen. 


Vervolgens heb ik deze foto's in Photoshop allemaal op elkaar gelegd en alle scherpe delen van iedere foto gepakt in dit samengevoegd tot één foto. Hier heb ik de kleurtjes een klein beetje van opgepoetst en klaar is kees! Best wel een tijdje zoet geweest maar uitendelijk wel een leuk experiment, waar ik zeker meer mee wil doen. De bovenstaande foto is het eindresultaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten